Login

Register

Login

Register

Skip links

Co dziesiąty uczeń deklaruje, że korzysta z telefonu cały czas

1/3 ocenia siebie jako uzależnionych od mediów społecznościowcyh!

Według 84% rodziców ich dzieci nie doświadczyły przemocy słownej w Internecie.

Nastolatkowie sugerują, że tylko połowa z nich nie doświadczyła agresji internetowej!

,,Młode pokolenie w świecie wirtualnym zostało opuszczone przez swoich rodziców, opiekunów, nauczycieli.”
-NASK, Raport z badania Nastolatki 3.0

Cyberdzieci.

Jak diagnozować i leczyć problem?

Metody skutecznej profilaktyki i terapii.

Dla kogo jest to szkolenie?

Nauczycieli i pedagogów

Nauczysz się jak identyfikować problem, jak pracować  z dzieckiem oraz jak rozmawiać z rodzicami.

Rodziców, opiekunów

Poznasz źródła problemu, higienę użytkowania urządzeń elektronicznych oraz jak oferować dziecku ciekawsze alternatywy spędzania czasu.

Psychologów i terapeutów

Nauczysz się skutecznej profilaktyki i terapii uzależnień od urządzeń elektronicznych.

Studentów

Poznasz teoretyczne aspekty uzależnienia od urządzeń elektronicznych, mediów społecznościowych i wynikających z tego zagrożeń oraz dowiesz się o skutecznych metodach profilaktyki i terapii.

Pracowników pomocy społecznej

Nauczysz się jak pomagać rodzinom radzić sobie z problemem uzależnienia.

Socjologów

Poznasz społeczne uwarunkowania prowadzące do powstania problemu uzależnień od urządzeń elektronicznych.

Wszystkich osób, którym los dzieci i młodzieży nie jest obojętny!

Dla osób, które chcą dowiedzieć się więcej o jednym z najpopularniejszych uzależnień wśród dzieci i młodzieży. Poznać zagrożenia płynące ze złego użytkowania mediów społecznościowych, ich przyczyny i skuteczne metody zapobiegania tym zagrożeniom.

Czego dowiesz się ze szkolenia?

Źródła i przyczyny nadużywania urządzeń elektronicznych

Źródła i przyczyny uzależnienia

Rodzaje zagrożeń w cyberprzestrzeni i ich wpływ na rozwój dziecka

Higiena użytkowania urządzeń elektronicznych

Jak diagnozować problem i mu przeciwdziałać

Jak pokazywać dziecku inne źródła rozrywki

Jak skutecznie rozmawiać z dziećmi, rodzicami i opiekunami

Metody profilaktyki i terapii

Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci – instalacja i omówienie pomocnych aplikacji komputerowych

Co zawiera szkolenie?

Profesjonalne nagrania wideo

Artykuły

Quizy i ćwiczenia sprawdzające wiedzę

Schematy rozmów

Studia przypadków

Scenariusze zajęć profilaktycznych

Narzędzia do przeprowadzenia terapii

Certyfikat ukończenia szkolenia

Nowoczesna platforma edukacyjna, dożywotni dostęp.

Utrwalaj wiedzę dzięki quizom.

Twórz, zapisuj i zarządzaj notatkami.

Autorzy szkolenia

Jakub Chejna

Pedagog, socjoterapeuta, terapeutą zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, kierownik Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii .Od dwunastu  lat pracuje z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji oraz małoletnimi z grup podwyższonego ryzyka. Ekspert od pracy z dziećmi i młodzieżą uzależnioną od Internetu, gier i mediów społecznościowych.

Autor i realizator nowoczesnych scenariuszy zajęć profilaktycznych, socjoterapeutycznych dla szkół oraz szkoleń dla kadry pedagogicznej. Ukończył III stopień terapii z wykorzystaniem Dialogu Motywującego. Brał udział w wielu szkoleniach n/t profilaktyki zachowań ryzykownych, przemocy oraz pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania i emocji. Brał udział w wymianach studyjnych w ośrodkach wychowawczych we Francji i Łotwie. Od czterech jest Kierownikiem Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii w Olsztynie. Jest koordynatorem Zespołów ds. IPET oraz innych zespołów roboczych. Posiada własną praktykę edukacyjno – terapeutyczną.

Dagmara Gemechu

Założycielka Poradni Zaburzeń Pamięci „Neurony”, psycholożka ze specjalnością z zakresu neuropsychologii. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe w Międzynarodowej Szkole Menedżerów w Warszawie (WSHiFM) w zakresie zarządzania potencjałem społecznym. Trenerka z wieloletnim doświadczeniem, prowadziła szkolenia, warsztaty, superwizje dla pracowników m.in. MOPS w Łodzi, OPS-ów w Warszawie, Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie i wielu innych.

Wykładowczyni na specjalizacji I i II stopnia w zawodzie pracownik socjalny. Od 2013 roku prowadzi zajęcia w ramach modułu Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej oraz Stres i wypalenie zawodowe, jest także konsultantem prac dyplomowych.

Zobacz co mówią inni

“Praesent porttitor nunc vitae lacus vehicula, nec mollis eros congue. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia.”

Mable Cobb

“Praesent porttitor nunc vitae lacus vehicula, nec mollis eros congue. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia.”

Mable Cobb

Program szkolenia

  1. Rodzina
    a) Brak kontroli rodzicielskiej
    b) Tablet, telefon, komputera jako „wygoda” dla rodzica
    c) Negatywny model spędzania wolnego czasu
    d) Brak czasu dla własnego dziecka
    e) Niskie kompetencje wychowawcze
    f) Niska świadomość zagrożeń
  2. Środowisko rówieśnicze
    a) Potrzeba przynależności
    b) Negatywne wzorce w grupie rówieśniczej
    c) Ograniczenie kontaktów w czasie pandemii
    d) Niska umiejętność nawiązywania realnych relacji rówieśniczych
  3. Samoocena
    a) Niskie poczucie własnej wartości i sprawczości
  4. Quiz
  1. Rodzaje zagrożeń
  2. „Przebodźcowanie” i jego wpływ na rozwój dziecka
    a) Przebodźcowanie
    b) Wpływ przebodżcowania na mózg
    c) Zaburzenia zachowania wynikające z używania urządzeń multimedialnych przez dzieci
    d) Zaburzenia rozwoju spowodowane używaniem urządzeń multimedialnych przez dzieci
  3. Uzależnienie od gier i internetu
    a) Granica między rekreacją a uzależnieniem
    b)Wpływ nadmiernego zaangażowania w gry przez dzieci i młodzież
  4. Pedofilia, Sexting, Pornografia w Internecie
    a) Charakterystyka zagrożeń
  5. Zaburzone relacje społeczne jako efekt nadmiernego korzystania z urządzeń multimedialnych
    a) Zaburzone relacje społeczne jako efekt nadmiernego korzystania z urządzeń multimedialnych
  6. Nawiązywanie znajomości z obcymi osobami
    a) Pozorne zaufanie
    b) „Nierealny” obraz drugiego człowieka
  7. Zagrożenia płynące z portali Internetowych
    a) Facebook
    b) Instagram
    c) YouTube, TikTok
  8. Cyberprzestępstwa
    a) Zagrożenia wynikające z codziennego użytkowania Internetu
  9. Cyberprzemoc, Stalking i Hejt
    a) Charakterystyka zagrożeń
  10. Patostreaming
  11. Zaburzenia psychofizyczne
    a) Wpływ na zdrowie fizyczne
    b) Wpływ na zdrowie psychiczne
  12. Rola sprawcy, ofiary i świadka
    a) Sprawca
    b) Ofiara
    c) Świadek
  13. Quiz
  1. Oddziaływania profilaktyczne w szkole
    a) Tworzenie programów profilaktycznych
    b) Pedagogizacja rodziców
  2. Oddziaływania profilaktyczne w domu
    a) Kontakt z dzieckiem i dobra relacja
    b) Poprawny model spędzania wolnego czasu
    c) Dostępne metody niwelowania zagrożeń
  3. Wczesna interwencja profilaktyczna
    a) Schemat Wczesnej Interwencji Profilaktycznej oraz narzędzia do jej zastosowania
  4. Skuteczne oddziaływania terapeutyczne
    a) Oddziaływania terapeutyczne w ujęciu systemowym
    b) Terapia niestacjonarna
    c) Terapia stacjonarna
    d) Gdzie szukać pomocy?
  5. Quiz
  1. Uzależnenie od gier – historia Pawła
  2. Sexting – historia Agaty
  3. Przebodżcowanie – historia Kacpra

Przykładowe lekcje

Profilaktyka zdrowotna

Uzależnenie od gier – historia Pawła

Źródła i przyczyny zagrożeń - Nierówności społeczne

Schemat Wczesnej Interwencji Profilaktycznej oraz narzędzia do jej zastosowania

Brzmi znajomo, prawda?

Rodzice wypierają istnienie takiego zjawiska twierdząc, że uzależnienie to może być, ale od narkotyków, czy alkoholu”

Pani Urszula
Psycholog

“Jak przychodzę na kontrolę to dzieci na tablecie, laptopie – nic do nich nie dociera, są w innym świecie. Nie chcą się uczyć, nie słuchają rodziców. A przecież kupowali te urządzenia  w dobrej wierze…”

Pani Agnieszka
Asystent rodziny

“Do poradni zgłaszają się rodzice i nauczyciele, że dziecko przychodzi niewyspane, zawala testy, jest nieprzygotowane, mimo, że ma potencjał intelektualny. Opowiadają tylko o grach, zdarzają się ataki agresji. Kiedy rodzice proszą o coś dzieci, często w nagrodę chcą udostępnienia komputera albo nie chce po prostu tego zrobić”

Pan Mariusz
Psycholog

“Dziecko siedząc w pokoju oszukuję, że odrabia lekcje, nie chce wyjść na dwór bo gra na telefonie”

Pani Anna
Pracownik socjalny

“Rodzice dzieciom nie poświęcają czasu, a oni znajdują sobie zastępstwo w postaci smartfonu. Dla nich to jest święty spokój, gdy dadzą telefon. a niektórzy rodzice myślą, że to świetnie bo dziecko potrafi się posługiwać komputerem.”

Pani Kinga
Rodzic

“W domu spędzają czas tylko na telefonie, na lekcjach mają ogromny problem z koncentracją. Dzieci rozmawiają tylko o grach i o tym co dzieję się w Internecie. To przerażające!”

Pani Patrycja
Nauczyciel

Przeprowadziliśmy z Wami setki rozmów.

Dzięki temu stworzyliśmy najbardziej praktyczne szkolenie w Polsce!

Zabranie telefonu nic nie pomoże, problem leży znacznie głębiej.

10 000+
GODZIN PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ
26
LAT DOŚWIADCZENIA W NAUCZANIU
100+
UDANYCH TERAPII

Weź udział w szkoleniu!

Dla siebie, Dla swoich dzieci,

Dla Twoich uczniów i pacjentów!

NIE PRZEGAP OKAZJI! KUP TERAZ!
Tu_kupisz_banner_468x60+CTA+RRSO