- Rodzina
a) Brak kontroli rodzicielskiej
b) Tablet, telefon, komputera jako „wygoda” dla rodzica
c) Negatywny model spędzania wolnego czasu
d) Brak czasu dla własnego dziecka
e) Niskie kompetencje wychowawcze
f) Niska świadomość zagrożeń - Środowisko rówieśnicze
a) Potrzeba przynależności
b) Negatywne wzorce w grupie rówieśniczej
c) Ograniczenie kontaktów w czasie pandemii
d) Niska umiejętność nawiązywania realnych relacji rówieśniczych - Samoocena
a) Niskie poczucie własnej wartości i sprawczości - Quiz
Jak ,,powstaje” Cyberdziecko?
Naucz się skutecznie pomagać dzieciom i młodzieży!
DOŻYWOTNI DOSTĘP
59 LEKCJI
CERTYFIKAT UKOŃCZENIA
DODATKOWE SZKOLENIE GRATIS
Dlaczego to szkolenie jest tak ważne?
Dziecko nie chce się uczyć, nie słucha rodziców, rozmawia tylko o grach, nie chcę wyjść na dwór bo gra na telefonie? Brzmi znajomo?
Według badania Młodzi Cyfrowi, co 10 uczeń deklaruje, że korzysta z telefonu cały czas. Tak było w 2016 roku. Jak jest obecnie, podczas zdalnego nauczania? Ciężko pokusić się o dokładne wyliczenia, jednak pewnie bliższe prawdzie okaże się stwierdzenie, że co 10 uczeń nie korzysta z telefonu cały czas. To niezwykle niepokojące i musimy zacząć działać natychmiast. W naszym szkoleniu wskazujemy, że przez nadużywanie „ekranów” mózg dziecka jest w ciągłym strachu. Dodatkowo, badania wskazują istotną korelację między nadużywaniem urządzeń multimedialnych, a takimi zaburzeniami jak depresja, ataki lękowe, ADHD, agresja, czy psychoza.

Dzięki pogłębionym wywiadom z rodzicami, nauczycielami, psychologami oraz dziećmi stworzyliśmy najbardziej praktyczne szkolenie w Polsce. Ze szkolenia dowiesz się dlaczego dzieci i młodzież nadużywają telefonu i komputera i jakie są tego konsekwencje. Poznasz sposoby diagnozy problemu, a dzięki metodom profilaktyki i terapii nauczysz się skutecznie pomagać dzieciom i młodzieży. Cały materiał oparty jest na prawdziwych historiach podopiecznych Jakuba Chejny.

Co otrzymasz w szkoleniu?
2 Ebooki o bezpieczeństwie dziecka w sieci
Schematy rozmów z dziećmi i rodzicami
Prawdziwe studia przypadków pacjentów Naszych wykładowców
Scenariusze zajęć profilaktycznych
Narzędzia do przeprowadzenia terapii
Omówienie i instrukcję obsługi programów, które sprawią, że Ty i Twoje dziecko będą bezpieczne w Internecie
+BONUS
Dodatkowo, drugie szkolenie otrzymasz gratis!
,,Od nauki zdalnej do stacjonarnej. Dowiedz się jak zapewnić dziecku bezpieczny powrót do szkoły!”
Opinie o wykładowcach




To szkolenie jest dla Ciebie, jeżeli jesteś:
Nauczycielem
Twój uczeń ma problem z koncentracją, jest rozdrażniony, a jego oceny się pogorszyły
Chcesz nauczyć się rozmawiać z rodzicami o problemie ich dziecka
Chcesz dowiedzieć się jak pomóc dziecku wykluczonemu z grupy rówieśniczej
Psychologiem
W Twoim gabinecie pojawia się coraz więcej pacjentów z problemem uzależnienia od telefonu i komputera
Chcesz poznać praktyczne metody profilaktyczne i terapeutyczne
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę zawodową o aspekty związane z problemem Cyberdziećmi
Rodzicem
Chcesz nauczyć się pokazywać inne źródła rozrywki niż telefon
Twoje dziecko nie chce wyjść na dwór, bo gra na komputerze
Twoje dziecko rozmawia tylko o grach i o tym co dzieje się w Internecie
Lub po prostu
Problem Cyberdzieci jest dla Ciebie ważny i interesujący
,,Młode pokolenie w świecie wirtualnym zostało opuszczone przez swoich rodziców, opiekunów, nauczycieli.”
-NASK, Raport z badania Nastolatki 3.0
Czego dowiesz się ze szkolenia?
Źródła i przyczyny uzależnienia oraz nadużywania urządzeń elektronicznych
Rodzaje zagrożeń w cyberprzestrzeni i ich wpływ na rozwój dziecka
Higiena użytkowania urządzeń elektronicznych
Jak diagnozować problem i mu przeciwdziałać
Jak pokazywać dziecku inne źródła rozrywki
Jak skutecznie rozmawiać z dziećmi, rodzicami i opiekunami
Metody profilaktyki i terapii
Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci – instalacja i omówienie pomocnych aplikacji komputerowych

Nowoczesna platforma edukacyjna, dożywotni dostęp.
Utrwalaj wiedzę dzięki quizom.


Twórz, zapisuj i zarządzaj notatkami.
Autorzy szkolenia

Jakub Chejna
Pedagog, socjoterapeuta, terapeutą zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, kierownik Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii. Od dwunastu lat pracuje z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji oraz małoletnimi z grup podwyższonego ryzyka. Ekspert od pracy z dziećmi i młodzieżą uzależnioną od Internetu, gier i mediów społecznościowych.
Autor i realizator nowoczesnych scenariuszy zajęć profilaktycznych, socjoterapeutycznych dla szkół oraz szkoleń dla kadry pedagogicznej. Ukończył III stopień terapii z wykorzystaniem Dialogu Motywującego. Brał udział w wielu szkoleniach n/t profilaktyki zachowań ryzykownych, przemocy oraz pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania i emocji. Brał udział w wymianach studyjnych w ośrodkach wychowawczych we Francji i Łotwie. Od czterech jest Kierownikiem Zespołu Wychowawców w Ośrodku Socjoterapii w Olsztynie. Jest koordynatorem Zespołów ds. IPET oraz innych zespołów roboczych. Posiada własną praktykę edukacyjno – terapeutyczną.

Dagmara Gemechu
Założycielka Poradni Zaburzeń Pamięci „Neurony”, psycholożka ze specjalnością z zakresu neuropsychologii. Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe w Międzynarodowej Szkole Menedżerów w Warszawie (WSHiFM) w zakresie zarządzania potencjałem społecznym. Trenerka z wieloletnim doświadczeniem, prowadziła szkolenia, warsztaty, superwizje dla pracowników m.in. MOPS w Łodzi, OPS-ów w Warszawie, Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie i wielu innych.
Wykładowczyni na specjalizacji I i II stopnia w zawodzie pracownik socjalny. Od 2013 roku prowadzi zajęcia w ramach modułu Elementy organizacji i zarządzania w pomocy społecznej oraz Stres i wypalenie zawodowe, jest także konsultantem prac dyplomowych.
Program szkolenia
Przykładowe lekcje



Zabranie telefonu nic nie pomoże, problem leży znacznie głębiej.
Kupując jedno szkolenie, drugie
otrzymujesz gratis!
